میوه - بررسی انواع میوه (اگر وجود داشته باشد) برای مثال :
نوشته شده توسط : پلیکا

لیست قیمت خرید نهال انگور

ارقام نهال انگور، قابل عرضه در آریانهال شامل نهال مویز بی دانه، نهال ردکارنت، نهال لعل حسینی، نهال کندری، نهال خلیلی، نهال قزل اوزوم، نهال فیلیم سیدلس بی دانه، نهال عسگری، نهال صاحبی سیاه، نهال شاهانی، نهال ریش بابا، نهال سیاه سردشت، نهال ردگلوب، نهال پرلت، نهال کریسمون سیدلس، نهال بی دانه زرد کشمشی، نهال بی دانه قرمز، نهال بلک سیدلس، نهال بلک ویلیام، نهال وایت کارنت، نهال شمشیری، نهال یاقوتی، نهال شصت عروس، نهال شامپاین و نهال فخری است. این میوه مغذی برای تقویت قوای جسمی، زیبایی پوست و مو، جلوگیری از ریزش مو، درمان میگرن، تقویت بینایی، کاهش کلسترول خون، جلوگیری از سرطان سینه، درمان آسم و یبوست مفید است.

در مناطق سردسیر می توان انواع ارقام نهال سیاه سردشت، نهال لعل حسینی، نهال رد کارنت، نهال فیلیم سیدلس بی دانه، نهال بی دانه زرد کشمشی، نهال وایت کارنت و نهال فخری را کاشت. مناطق گرمسیری اگر چه مناسب برای کاشت درخت انگور نیست ولی برخی ،ارقام نهال انگور، مانند انگور عسگری و یاقوتی را می توان در این نوع شرایط آب و هوایی پرورش داد. برای هر یک از نهال های عرضه شده توضیحات کامل وجود دارد لذا می توانید بسته به هدف از خرید و منطقه کاشت نهال نسبت به تهیه مناسب ترین ارقام نهال اقدام نمائید. نکته قابل توجه اینکه معمولا در سال اول و دوم محصولی از نهال های جدید نباید انتظار داشت بنابراین هنگام خرید نهال به زمان بهره وری نهال باید توجه داشت.

نکته مهم در هنگام تهیه نهال های انگور این است که قبل از کاشت نهال در زمین، ابتدا به مدت ۲۴ ساعت آنرا بطور کامل در آب خیسانده و کاملا غوطه ور کنید. انگور دارای انواع ویتامین های گروه B، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین E، اسید فولیک، آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، پتاسیم، سدیم، روی و فسفر است. جهت بررسی بهترین نهال انگور و سفارش مناسب ترین نوع با توجه به منطقه محل کاشت و هدف از کاشت نهال با کارشناسان آریانهال مشورت نمائید. پس از انتخاب شاخه های مناسب آنها را در سردخانه و یا در زیر ماسه های نرم و مرطوب که دمای آن پائین است تا فصل بهار نگهداری می کنند. معمولا در فصل بهار و با گرم شدن هوا، در محدوده دمایی ما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد جوانه زنی و فعالیت درخت انگور شروع می شود.

 

لیست قیمت خرید نهال گردو

زیرا نهالکاری بسیار امر سخت و دشواری می باشد، از آن طرف کشاورز با هزینه ی بسیار زیاد اقدام به احداث باغ نهال گردویی می کند تا با گذشت چند سال نتیجه ی سرمایه گذاری خود را ببیند، پس بهتر است در انتخاب دقت بیشتری صورت پذیرد و خدمات پس از فروش واقعی را ملاک قرار دهند. و… دیگر نهالستان های گردو، در حال حاضر از مراجع اصلی تولید و تکثر نهال های گردو در فضای اینترنت می باشند، اما در نظر داشته باشید بهتر است حین خرید نهال گردو از سلامت و اصالت نهال ها حتما اطلاع یابید و با چشمانی بسته اعتماد نکنید. در این فرآیند درختان در برابر آفات و بیماری ها و شرایط آب و هوایی و مهمتر از همه، رشد و باروری درختان گردو بیشتر شده و در نتیجه درختان اصلاح نژاد شده می تواند عملکرد بهتری برای باغداران به همراه داشته باشد.

درختان گردو ایرانی معمولا از سال های سوم تا ششم باردهی اولیه خود را آغاز می کنند، اما درختان گردو فرانسه، ترکیه و آمریکا در سال های ابتدایی ( از سال اول یا دوم کشت) نیز باردهی اولیه خود را آغاز می نمایند. آمریکا در رتبه اول، ترکیه در رتبه دوم و ایران در رتبه سوم درختان گردو از نظر میزان باردهی قرار می گیرند و در رده بندی مزه و طعم، می بایست ایران، سپس ترکیه و آمریکا را در این رده بندی، امتیاز دهی نماییم. اما در مقابل، اصلاح نژاد های فراوانی که بر روی نهال گردو های خارجی ( ترکیه و آمریکا)  انجام شده است، سبب مقاوم سازی بیشتر آنها در برابر آفات و بیماری ها شده است و رشد و وزن محصولات آن را بیشتر کرده است.

از جمله مهمترین آنها می توان به زهکشی مناسب، هرس به موقع درختان گردو، آبیاری منظم و دوره ای، کود دهی و سم پاشی اصولی و اصولی اشاره کرد که هر کدام در مباحث جدا گانه و مفصلی را نیاز به توضیح دارد. نکته مهم  در مورد ارتفاع از سطح دریا که بیشتر افراد آن را اشتباه می گیرند وضعیت دما در مناطق محل کشت است و به این معنا که زمین های دارای ارتفاع زیاد لزوما سردسیر و با دمای پایین نیستند. دیر گل بودن و یا زود گل بودن درختان گردو از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هر درخت گردو را می بایست با توجه به نژاد و مهم تر از همه شرایط جغرافیایی منحصر به فرد خود خریداری نمایید. با مراجعه به این مطالب می توانید از درختان گردوی مناسب با جغرافیای منطقه خود اطلاعات دقیقی را کسب کنید و سپس اقدام به خریداری نهال گردو مورد نظر، بر اساس خصوصیات بیان شده کنید.

 

انواع میوه گلخانه ای و پرورش آنها

انواع میوه گلخانه ای برای کاشت و پرورش در محیط گلخانه شامل کدام میوه ها می باشد؟ کدام یک از میوه های گلخانه ای سود بیشتری دارند و می توان آنها را در هر شرایط آب و هوایی پرورش داد؟ چگونه می توان کشت گلخانه ای را با هزینه مناسب راه اندازی کرد تا بتوان میوه های پرفروش را تولید و به بازار عرضه نمود؟. شاید این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که انواع میوه گلخانه‌ ای که بهترین رشد را در گلخانه ها دارند شامل کدام موارد هستند؟! با یک گلخانه نسبتاً متوسطه با اندازه ۸ فوت در ۶ فوت می توانید مکانی برای پرورش بهترین میوه‌های گلخانه ‌ای آماده کنید. حتی بعضی اوقات می توانید نام میوه کیوی را در توصیه های پرورش میوه در گلخانه مشاهده کنید؛ البته ایده خوبی نیست! اگرچه پرورش کیوی در ظروف بزرگ امکان پذیر است، اما کار ساده ای نیست.

وجود درختان پرتقال و لیمو در یک گلخانه بسیار جالب است، با این حال، برای برداشت میوه از درختان مرکبات در گلخانه، باید انواع مختلفی را برای پرورش در گلخانه انتخاب کنید. علاوه بر انواع میوه گلخانه ‌ای، تولید کنندگان در جامعه امروزه ترجیح می دهند علاوه بر محصولات شناخته شده، سبزیجات  و گل و گیاه زینتی را نیز در گلخانه ها پرورش دهند. در همان شرایط بود که اصطلاح گلخانه گرمسیری به وجود آمد چرا که مردم به این علاقه مند شدند که موز، آناناس و میوه های کمیاب و ناحیه گرمسیری را در گلخانه ها پرورش دهند. درختان سیب ، خود بارور نیستند، بنابراین آنها برای گرده افشانی گل ها که پس از آن به میوه تبدیل می شوند، به یک درخت سیب گل دار متفاوت دیگر در نزدیکی خود احتیاج دارند.

شما می توانید یک درخت انجیر را در گلخانه ای در گلدان پرورش دهی ، به این ترتیب، در این شرایط، میوه انجیر در مقایسه با رشد مستقیم آن در زمین، بهتر تولید می شود. میوه کیوی، سخت رشد می کند و دارای برگ های بسیار بزرگ است، بنابراین برای رشد در گلخانه مناسب نیست؛ درخت کیوی، سایه ای برای سایر گیاهان ایجاد می کند. درختان مرکبات که از دانه تکثیر می شوند، فقط زمانی رشد می کنند که از نظر قد بسیار بلند شوند، بنابراین برای پرورش در یک گلخانه، چندان مناسب نیستند. میوه ها در اواخر تابستان روی گیاه، به اصطلاح، می رسد و به شکل گلوله های براق طلایی دیده می شوند که با پوسته های قهوه ای و کاغذی پوشانده شده اند.

 

آشنایی با شرایط نگهداری میوه در سردخانه

برای مثال ممکن است در طول روز از چند شهر یا مزرعۀ متفاوت میوه وارد سردخانه شود، که هر محصول دارای کیفیت متفاوتی خواهد بود و باید به کمک نیروهای انسانی یا به شکل اتوماتیک عمل سورت کردن میوه‌ها انجام گیرد. برای مثال پرتقال را به مدت زمان چهل و پنج تا هشتاد روز می‌توان در محدودۀ دمایی پنج تا هفت درجۀ سانتی‌گراد نگهداری کرد؛ اما محدودۀ دمایی برای نگهداری توت فرنگی باید بین صفر تا دو درجۀ سانتی‌گراد باشد. به همین خاطر است که میوه‌های رسیده اگر در شرایط آب و هوایی مناسبی نگهداری نشوند، خیلی زود دچار لهیدگی شده، رطوبت خود را از دست می‌دهند و سپس سطحشان چروک افتاده و در نتیجه دیگر قابل مصرف نخواهند بود.

نکتۀ دیگر اینکه هر چقدر میزان تنفس میوه کندتر شود، فرایند عبور از مرحلۀ فیزیولوژیکی و رسیدن به مرحلۀ پیری زمان بیشتری طول می‌کشد و در نتیجه میوه را برای زمان بیشتری می‌توان نگهداری و ذخیره کرد. اما به طور کلی می‌توان گفت که میوه‌ها در زمان رسیدن به بلوغ فیزیولوژیک بیشترین میزان تنفس را خواهند داشت و هرچه به سمت رسیدگی و پیری پیشروی می‌کنند، از میزان تنفس آنها کاسته می‌شود. زمانی که میوه‌ها از درخت جدا می‌شوند، همین‌طور که گفته شد همچنان تنفس خود را ادامه می‌دهند؛ که نتیجه این فعالیت متابولیکی، تجزیۀ ملکول‌های پیچیده به ملکول‌های ساده‌تر است. در مرحلۀ رسیدن، بافت میوه چه از نظر فیزیکی و چه از نظر ساختار شیمیایی دچار تغییراتی می‌شود که نتیجۀ آن تغییر شکل ظاهری پوسته، نرم شدن بافت درونی آن و تغییر طعم و مزۀ محصول است.

به طوری که اگر طبق اصول تعیین شده این محصولات نگهداری نشوند، به سرعت کیفیت ظاهری و ارزش غذایی خود را از دست داده و زیان بالایی را به فروشنده‌گان و سردخانه‌داران وارد می‌کند. البته که یونانیان متوجه این ترکیب شیمیایی و نقش آن در رسیدن میوه نبودند، بلکه از برش دادن سطح برخی میوه‌ها مثل انجیر برای بهبود کیفیت و رسیدگی دیگر محصولات کمک می‌گرفتند. ضرب المثل معروف یک سیب گندیده کل سبد را خراب می‌کند، دقیقاً بر مبنای همین فرایند تولید اتیلن و در نتیجه رسیدگی میوه‌ها و عبور آن‌ها از فاز بحرانی رسیدگی ساخته شده است. به همین خاطر اگر قصد نگهداری کوتاه مدت یا بلند مدت آن‌ها را داشته باشیم، باید به شکلی گاز اتیلن تولیدی را از فضا خارج کرده و فرایند تنفس میوه‌ها را کند یا متوقف کنیم.

 

فواید انجیر

طبق گفته ایشان، این میوه جزء میوه‌های بهشتی محسوب می‌شود که برای درمان بیماری بواسیر بسیار موثراست، بیماری نقرس را درمان می‌کند، سیستم بدن را تقویت کرده و ضعف را از بین می‌برد، همچنین در تقویت قوای جنسی هم بسیار مفید است. همانطور که پیش‌تر هم ذکر کردیم، فیبر فراوان موجود در انجیر خشک، موجب می‌شود شما احساس سیری را برای مدت طولانی داشته باشید و در بدن خود انواع مواد مهم معدنی و ویتامین‌ها را نیز حفظ کنید. با توجه به آنتی اکسیدان‌هایی که در این محصول وجود دارد، خوردن آن باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن افزایش یافته و ویروس‌ها نتوانند به راحتی در بدن شما اختلال ایجاد کرده و شما را بیمار کنند.

اما مصرف آن به تنهایی در طول روز به دلیل فیبر زیادی که دارد، تا مدت‌ها شما را سیر نگه داشته و اجازه ورود کالری بیشتر به بدن شما را نمی‌دهد و در نتیجه باعث لاغری شما خواهد شد. همچنین این میوه در ملین کردن نیز مؤثر بوده و از این طریق باعث می‌شود تا فردی که دچار یبوست است، احتیاجی به فشار آوردن نداشته باشد؛ پس بواسیر او رفته رفته خوب خواهد شد. همین کربوهیدرات‌ها در انجیر به خصوص انجیر خشک و فیبر و قندهای طبیعی موجود در آن، باعث شده است که این محصول از جمله میوه‌های مغذی در رژیم‌های غذایی به حساب آید. اگر به هر دلیل به بیماری کم خونی دچار شده‌اید، حتماً در رژیم غذایی خود استفاده از انجیر را قرار دهید تا از بی نظیرترین فواید انجیر، در این زمینه بهره مند شوید.

همانطور که پیش‌تر هم ذکر کردیم، میوه انجیر از جمله محصولاتی است که خشک شده آن هم بسیار پر طرفدار است و در انواع آجیل و دیگر خوراکی‌ها نیز قرار می‌گیرد. برای مثال،‌ امام رضا در حدیثی گفته است، بوی بد دهان با انجیر از بین می‌رود و استخوان‌های بدن مستحکم می‌شوند، در رویش مو و درمان درد بدن هم موثر است. در کشور ما ایران، شهرستان استهبان استان فارس بزرگترین تولید کننده انجیر دیم در جهان محسوب می‌شود که محصول آن از کیفیت و مرغوبیت خاصی برخوردار است. از جمله فواید انجیر، می‌توان پیشگیری از یبوست، کاهش کلسترول، حفظ سلامت قلب، کنترل قند خون، پیشگیری از سرطان روده و همچنین سرطان سینه را نام برد.

یکی از بهترین نکات درمانی در رابطه با میوه انجیر آن است که انجیر خشک را با گلاب برای چند ساعت خیسانده و صبح ناشتا میل کنید تا بواسیر شما برطرف شود.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: